יוצאים לשביל ישראל? המלצת צוות לפידות לשביליסטים

יוצאים לשביל ישראל? המלצת צוות לפידות לשביליסטים
אין כמו לצאת לשביל ישראל. חוויה בלתי נשכחת שמערבת בה את כל הצדדים של ארצנו הקטנטונת והיפה. 
הכל מתחיל בהכנות, בתכנונים. עם מי הולכים, מאיפה מתחילים, איזה ציוד לוקחים, ומי ידאג לנו למים. שאלות ורשימות, התייעצויות עם החברים וקריאה באינטרנט… הכל כדי להתכונן הכי טוב שאפשר לדרך.
אנחנו מכירים את זה כי גם אנחנו היינו שם :) ולכן החלטנו לקראת העונה הקרובה, להכין לכם מדריך אולטימטיבי של ציוד איכותי לדרך. מוכנים?

אי אפשר בלעדיו - מזרן שטח

מזרן שטח זה הפריט הכי בסיסי שיש. אי אפשר בלעדיו, לא משנה איך תסתכלו על זה. עם אוהל או בלי, עם שק שינה או עם קווילט, מזרן שטח חייב להיות שם ולהפריד בינכם לבין הקרקע הקשה והקרה. ישנם שני מזרנים אופציונלים שאנחנו ממליצים עליהם לשביל ישראל:

מזרן הביצים האיכותי - Z-Lite

המזרן שלא מפסיק להפתיע ויש סיבה למה הוא כל כך פופולרי. זהו מזרן מעולה, פשוט, בנוי מספוג בצורת ״קרטון ביצים״, קל משקל (רק 410 גרם עם מקדם בידוד: R Value 2.) ועמיד באופן יוצא דופן. היעילות של המזרן לא נפגעת על ידי קרעים וחורים (שניתנים לתיקון באמצעות סרט דבק / איזולירבנד) וכן המזרן לא סופג מים. אתם יכולים לשבת עליו, לישון עליו, לעבור בסבך של שיחים כשהוא תלוי מחוץ לתרמיל - המזרן הזה איתכם ושום דבר לא יעצור אותו. 

מזרן שטח מקצועי וקומפקטי - NeoAir XLite

רוצים מזרן קל ממש (אולטרא-לייט בעגה המקצועית), מתנפח, מבודד ומקצועי? זה המזרן האולטימטיבי. לא קפצנו כאן לראש הטבלה למזרן עם התכונות הכי נחשבות, כי בכל זאת מדובר פה על שביל ישראל. מה כן? אין ספק שזה מזרן קל ביותר (355 גרם), עם יכולת בידוד מצוינת (מקדם בידוד R Value 4.2), מתקפל לגודל קטן (בקבוק מים של ליטר) וזוכה עשרות פרסים של מדרגים שונים בעולם! חשוב להגיד, שהמזרן הזה יכול לשרת אתכם גם בטיולים וטרקים אחרים שאליהם תצאו בהמשך, ככה שזו השקעה למגוון טיולים!

אחד שלא מאכזב - שק שינה Hyperion

שק שינה זה קריטי, כמובן. אבל השאלה היא איזה, וכמה הוא שוקל, וכמה מקום הוא לוקח לכם בתיק. עדיף לקחת כמה שפחות משקל כמובן, ואם אפשר גם תיק לא גדול. לכן הנפח והמשקל של כל פריט הוא חשוב מאד. בחרנו עבורכם כאן שק שינה קל משקל ומקצועי.
חשוב לשים לב - בחירת הטמפרטורה של שק השינה שלכם תלויה בכם. ישנם אנשים שיותר רגישים לקור (לרוב נשים, אבל כמובן שיש גם גברים) ולכן עליהם לבחור בשק שינה מחמם יותר. אנחנו ממליצים על שק השינה Hyperion לטמפרטורה של 0 מעלות צלזיוס או לטמפרטורה של 6- מעלות צלזיוס. זה מאד תלוי בכם וברגישות שלכם. שק שינה זה עומד בתקנים בינלאומיים מחמירים הקובעים את התאמתו לטמפרטורות שונות (לעומת שקי שינה אחרים בשוק שאינם עומדים בתקן זה - בדקו בעצמכם וחפשו את התקן EN13537 / ISO13537) ורק על פי תקנים אלו נקבע טווח הטמפרטורות בו מתאים השק.
מה עוד נגיד על שק השינה הזה? הוא עשוי מפוך עמיד (פוך 900 של Nikwax - רמת הבידוד הגבוהה ביותר) בעל טיפול ייחודי העוזר לו לעמוד בתנאי שטח שונים. תכנון שק השינה נועד למקסם את החימום ולהקל על השימוש, האריזה והאחסון של שק השינה.

שק שינה היפריון 0 מעלות

הבית הנייד שלכם - אוהל

בישראל יש טל, והרבה. יכול גם לתפוס אתכם פתאום גשם. יכולים גם להיות המוני יתושים. אוהל זה פריט חשוב ביותר לשמור עליכם מכל החוויות הפחות נעימות של הלילה. כי חצי מהחוויה מטרק של שביל ארוך  זה לישון בשקט ובכיף בחוץ, לראות את הכוכבים ולשמוע את התנים במרחק.
אז איזה אוהלים אנחנו ממליצים? כמובן, האוהל הכי מומלץ הוא אוהל מסדרת HUBBA. יש לנו כאן אוהל בגרסת יחיד או זוגי, קל משקל ובעל כל הפונקציות והשיפורים שאתם רוצים. קצת מהתכונות החשובות: מרפסות לציוד, עשוי מחומרים עמידים ומחוזקים (במיוחד המוטות, הרצפה ומגן הגשם שחוזקו ושופרו), מבנה מרווח ונוח, חלון אוורור וכו׳…

אוהל יחיד Hubba NX SOLO אוהל זוגי Hubba Hubba NX

החבר שלכם בלילה - פנס ראש

אין כמו פנס ראש. פריט שפעם היה אגדה, היום הפך להיות פריט חובה. הפנסים של היום הם קלי משקל, נוחים, עובדים למשך שעות ובעלי מספר מצבי תאורה שיאפשרו לכם להתאים את עצמכם לתנאי השטח בקלות. בחרנו עבורכם שני פנסים, אחד פופולרי יותר ואחד אולטרא-לייט ממש, כך שתוכלו לבחור מה מתאים לכם:

פנס TIKKA:

פנס ראש BINDI:

 
הצעות נוספות - פנס IKO CORE - פנס ראש חדשני ופורץ דרך - 500 לומנס במשקל 79 גרם בלבד. זהו פנס ראש המתיישב על הראש כמו כתר עם רצועות הידוק. ניתן גם להפוך אותו למנורה על ידי הכנסתו לפאוץ׳ שלו.

מקלות הליכה DynaLock - עוזרים לכם בכל תוואי שטח

השביל הוא מורכב, ומעייף. לעיתים תלכו הרבה מאד קילומטרים ביום אחד ולעיתים יהיו ימים עם תנאים שטח לא קלים. מקלות ההליכה עוזרים לייצוב הגוף ונשיאת המשקל איפה שתבחרו ללכת. מקלות ההליכה DynaLock של חברת MSR הינם מקלות מקצועיים ואיכותיים, מחוזקים בקבלר, קלי משקל (235 גרם למקל)  ומתקפלים לכדי גודל קטן (36.2 ס"מ) שנוח להכניס/להצמיד  לתרמיל.

שקית שתייה BIG ZIP EVO - שתמיד תשתו מים!

כמובן, בארץ ישראל שלנו, אסור לשכוח לשתות. שקיות שתייה מקלות עלינו ומאפשרות לנו לשתות תוך כדי ההליכה או בזמן מנוחה, מבלי לתפעל בקבוקים וכיסים שונים. רק לפתוח את האטם של קשית השתייה ולשתות. חברת Platypus עיצבה שקית שתייה מעולה וחדשנית, בעלת זרימת מים מהירה עם צינורית איכותית ופיית שתיה משופרת עם מנגנון כפול, תפעול קליל, סגירה הרמטית וכפולה ומילוי קל. השקית עשויה מחומרים המונעים טעמי לוואי למים, וכן משולבים בה יוני כסף המבטיחים מיים נקיים ללא בקטריות ועובש. השקית מגיעה בנפחים שונים (1.5, 2 או 3 ליטר) ומומלצת על ידי סוקרים שונים בעולם כשקית שתייה נבחרת!

גזייה לבישול שטח - מאסטר שף אמיתי

מה יותר כיף מלסיים יום הליכה ולהכין מרק חמים או תבשיל אורז? עם גזייה נכונה (ובכלל, ציוד בישול איכותי), תוכלו להכין כל מה שאתם אוהבים בלי להתפשר על הזמן, על משקל או על איכות. בתכלס יש פה מבחר אדיר של אפשרויות, תלוי אם בא לכם ראש גז קטנטן ולחסוך במקום ומשקל, או שבא לכם ערכה שלמה של מבער, סיר ייעודי, כלי אוכל וכו׳. ניסינו לתת את המומלצים שלנו, אבל כמובן ששווה לבדוק את העמודים הרלוונטים באתר ולהחליט מה מתאים לכם.

רק ראש גז - PocketRocket 2

גזיה משופרת ואיכותית לבישולי שטח. מדובר בשיפור משמעותי לדגם הקודם (שבפני עצמו היה עילוי), עם הרתחת מים מהירה מאד (הרתחת ליטר מים ב-3.5 דקות!), להבת אש הניתנת לשליטה, מתקפלת לכדי גודל מינימלי ושוקלת רק 75 גרם. למי שכבר יש לו את שאר האביזרים, או שפשוט רוצה משהו קטן וטוב, זאת הגזייה בשבילכם.

ערכת Reactor Stove System

ראש גז עם סיר מובנה בנפחים שונים. מדובר במבנה מתוחכם וייעודי, של סיר המולבש על ראש גז, כך שהחימום הוא אופטימלי וניתן לשליטה. בערכה יש גם ידית, מגבת קטנה ומכסה - כך שכל מה שאתם צריכים לבישול כבר יש. אה וגם, הכל מתקפל לתוך הסיר, אז מבחינת נפח- הרווחתם. ערכה של ראש גזיה עם סיר מובנה בנפח 1 ליטר שוקלת רק 417 גרם!

ערכת בישול מלאה - WindBurner Stove System

מערכת בישול וחימום ארוחות ליחיד/זוג. כמו הקודם, כלומר מוצר מתוחכם שיעילות החימום בו גבוהה, ניתן לשלוט בעצמת החום, הכל מתקפל קטן קטן - רק שהפעם יש לנו כאן גם קערה ומעמד למתקן כולו. וגם כאן, הכל מתקפל לתוך הסיר! ניתן למצוא בגרסה ליחיד או גרסה זוגית.

WindBurner Personal Stove System - מערכת בישול וחימום ליחיד להכנת ארוחות WindBurner Duo Stove System - מערכת בישול וחימום זוגית להכנת ארוחות

 

צאו לדרך, שלחו לנו תמונות ותהנו מהאווירה, הציוד, ההישגים והמקומות החדשים שאתם מגלים!

בהצלחה,

צוות לפידות 2021

קרדיט לתמונות - אורן קרסו.


    השאירו תגובה

    שימו לב, תגובות עוברות אישור לפני פרסומן.

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.