כיצד לבחור נכון את הבנזיניה או הגזייה לטיול שלנו?

כיצד לבחור נכון את הבנזיניה או הגזייה לטיול שלנו?

זוהי אחת השאלות הראשונות שאנחנו נשאלים על ידי כל מטייל לפני הטיול הראשון או הגדול שלו.

התשובה לא כל כך פשוטה ומיידית מאחר ובחירת הבנזיניה קשורה לשאלה לאיזה סוג של טיול אתם יוצאים ומה אתם עושים בו. בואו נסביר.

אבל לפני כן, הבהרה: ישנם טיולים המתוכננים לתנאים קיצוניים, למשל כאלו שבהם אתם נדרשים להפשיר שלגים ולבשל את המזון במים. בעוד שפיצה ולחם טרי הם חלק מהתפריט הרגיל שלכם בבית, צריך לפעמים להיות מאד תכליתיים כאשר מדובר בארוחות בזמן המסעות והטיולים, בהם המזון והזמן מהווים חלקים קריטיים. למרות, ואולי בגלל זה, אנחנו מחזיקים מספר בנזיניות שונות.

כמובן, לפני שאתם מתעצבנים עלינו על חוסר הפרגון ליכולת הכנת האוכל שלכם, חשוב לציין שכבר בישלנו כל מיני ארוחות עם כל הבנזיניות הללו, אז אל תתנו לעמדה הנוקשה שלנו להטעות אתכם. בהחלט אפשר להכין תבשילי גורמה בערבות המדבר. 

 בנזיניית הכל-יכולה: WhisperLite International Stove.

בנזיניית WhisperLite™ International Stove היא בנקל הבנזינייה המועדפת עלינו שמאפשרת הכל. ניקח אותה איתנו לקמפינגים, טיולי שטח, וכמובן למסעות השגרתיים שלנו באנטרטיקה...

הבנזינייה אמינה, ניתנת לתיקון בשטח, ויש לה בערך את אותו BTU (צריכת דלק) בדומה לבנזיניית XGK EX.  ה- WhisperLite היא אחד ההישגים המדהימים ביותר של הנדסת מוצרים המיועדים לשטח, ולמרבית האירוניה, מדובר בבנזינייה הקיימת מעל 30 שנה שכמעט ולא שונתה. ובכל זאת, שיפורים קטנים לאורך השנים - רגלי פלדה מוטבעות, שייקר ג'ט לניקוי - הפכו אותה לסופר אמינה וקלה לשימוש ותיקון.

אנחנו אוהבים את הדגם הזה, הוויספרלייט הבינלאומי, מכיוון שהוא פועל על מגוון דלקים וזה חשוב כשמגיעים למקום שבו לא תמיד יש דלק לבן (הרגיל שאנחנו מכירים). לא רק שהמחולל הוא בקוטר גדול יותר ושורף מגוון דלקים בצורה יעילה יותר, אלא שהוא גם עובד טוב יותר בתנאים קרים יותר. 

לכן, אנחנו משתמשים ב- WhisperLite להרפתקאות ארוכות יותר - בדרך כלל של יותר משלושה ימים - כאשר יש משמעות גדולה למשקל הנישא, או כשאנחנו צריכים לבשל לקבוצת אנשים הגדולה יותר מ-2 אנשים.
מתאימה לטיולים: מסעות, טיולי טיפוס או שטח ארוכים, מסעות ארוכים בנהרות.
מקום לדוגמא: טרק ארוך בקירגיזסטן.

בנזיניית המסעות: XGK™ EX STOVE

אנחנו מאמינים כי בנזינייה זו היא הטובה ביותר עבור מסעות. היא מעט כבדה יותר מדגם ה WhisperLite ומעט רועשת יותר, אבל מניסיוננו היא כמעט ולא דורשת תחזוקה. מקרה לדוגמא הוא של מטייל שיצא לקוטב הצפוני והשתמש בבנזיניית XGK-EX במשך כמה שעות בכל יום במשך 53 ימים ללא כל בעיה (וואו!!). במשך כ-20 שנים של מסעות מרובים, לדבריו הוא לא השתמש בבנזינייה אמינה יותר כמו ה-XGK.

בדומה ל- WhisperLite, גם היא יודעת לעבוד עם מגוון דלקים. ושוב, דלק נוזלי טוב יותר לשימוש במסעות ארוכים ובתנאי מזג אוויר קרים. בנזיניית ה- XGK-EX היא סוס עבודה. אז אם אתם נדרשים להפעיל בנזיניה לאורך זמן ובתנאי מזג האוויר הקרים הגרועים ביותר, ה- XGK היא הבנזינייה שלכם.
מתאימה לטיולים: מסעות, קמפינגים בתנאי חורף קשים, מחנות בסיס.
מקום לדוגמא: קורס הדרכה בקוטב - אגם וויניפג.

גזיית טיולי ההרים: REACTOR® STOVE SYSTEM

אנחנו זוכרים שראינו את אבות הטיפוס המוקדמים של דגם ה- Reactor® Stove System והופתענו מהמבער המיוחד ומהמדע העומד מאחורי הדרך בה הוא עובד. 

אנחנו עדיין לא יודעים בדיוק איך הריאקטור עובד, אבל אנחנו יודעים שהוא מדהים - עם יעילות שלא ניתן למצוא באף טבלה. אנחנו כל הזמן נדהמים כמה מהר הוא מרתיח מים.

מיכלי גז הופכים לזמינים יותר בעולם, ולכן ה- Reactor הוא בחירה קלה בחישוב לקראת הטיול. בדר"כ משתמשים בריאקטור כשיוצאים לטיפוס הרים וכשצריך להרתיח או להמיס שלג במהירות. אנחנו גם מעדיפים להשתמש בריאקטור בגובה, שבו הפעולה הפשוטה של ​​הדלקת בנזינייה עלולה להיות מתישה והחמצן נמצא בריכוז נמוך. הגזייה נהדרת לטיולי טיפוס הרים בקיץ, אך חשוב לציין שבתנאי קור קיצוניים, דלק נוזלי עדיין עדיף.
מתאימה לטיולים: טיולי טיפוס לטיולים הרים, גובה רב
מיקום לדוגמא: טרק אירופאי, למשל המון-בלאן

 גזיית הבישול המהיר - WINDBURNER® STOVE SYSTEM

תשמעו סיפור של מטייל (אריק לארסן): "לפני שנתיים הייתי בפטגוניה. ירד גשם במשך חמישה ימים רצופים עם משבי רוח שהפילו אותנו (והמקומיים לא קוראים לזה שם מזג אוויר גרוע. זה פשוט מזג אוויר…).

הצטופפנו מאחורי סלע כמחסה, הוצאנו את גזיית ה- WindBurner® ותוך דקות היו לנו כוסות שתייה חמה בידיים".

ה- WindBurner נחשבת כגזייה נהדרת לבישול מהיר, יעילה, המתאימה יותר לטיולים כלליים (תרמילאות, טיפוס, טיולי יום) מאשר גזיית הריאקטור התועלתנית יותר, הממוקדת באלפיני.

הריאקטור מהיר יותר בהמסת שלג ובהרתחת מים, אך עם ה- WindBurner אתם מקבלים את הנוחות של מכסה המשקה הנעים והעובדה שהסיר של ה- WindBurner יכול להכפיל את כמות התוכן בספל האכילה והשתיה שלכם. עם האפשרות לבחור בכמה גדלים שונים של סיר, ועכשיו גם יש מחבת, ה- WindBurner מתאים גם לקמפינג נהדר עם רכב.
סוגי טיולים: טיפוס מקומי, תרמילאות, קמפינג
מיקום לדוגמא: פרוטיאה, קולורדו

 גזיית האולטראלייט - POCKETROCKET™ STOVE

לעולם לא שוכחים את הגזייה הראשונה שלכם. אתם פשוט תאהבו את האיזון בין משקל מבער ה- PocketRocket אל מול יכולות ההרתחה המהירה שלו. 

הפוקט רוקט קטן מספיק לשימוש עבור טיולי יחיד, אך אפשר להשתמש בו עם מגוון גדלים של סירים גם עבור בישול לקבוצות קטנות. זהו המבער המהיר, הקל והאולטימטיבי שתוכלו למצוא עם הנוחות ללא תחרות של כל מבער המותקן ישירות על מיכל גז ועם כמעט אפס התקנה.
סוגי טיולים: טיולי אולטראלייט, טיולים כלליים, קמפינגים.
מיקום לדוגמא: הודו.

השאירו תגובה

שימו לב, תגובות עוברות אישור לפני פרסומן.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.