מבצע חילוץ ממסוק, שוויץ - פרק 1

מבצע חילוץ ממסוק, שוויץ - פרק 1

מבצעי חילוץ בסביבות עם נגישות מורכבת וקשה דורשים ידע מושלם ובקיאות בציוד. בפרק זה, נעקוב אחרי מומחי החילוץ Air Glacier במהלך אחד מתרגילי החילוץ שלהם ליד הבסיס שלהם ב- Sion, שוויץ. אימוני החילוץ האלה מכינים אותם לסיטואציות שונות שיכולות לקרות בשטח ומבטיחים שהם יוכלו תמיד לעבוד במהירות, ביעילות ובבטיחות.

מיהם Air Glacier

Air Glacier הם חברת חילוץ ומשלוח במסוק משוויץ, והם משרתים את הציבור מאז 1965. הם הרוויחו בעבודה קשה את המוניטין שלהם כמקצוענים העובדים במהירות ויעילות במבצעי חילוץ יום יומיים. הצטרפו אלינו בהרפתקאה בה אנו מלווים צוות של רופא, שני מדריכי הרים ומחלצים - סטפן ורפאל והטייס ג׳רלד, במשימת האימון שלהם.

 

סטפן הוטינגר ורפאל ריצ׳ארד - עובדים מספר שנים ב-Air Glacier והשתתפו במבצעי חילוץ רבים.

 חילוץ מויה-פראטה בפעולת הרמה

בסרטון המתעד את האימון, ניתן לראות את הצוות בפעולת החילוץ במתאר ויה פראטה בעמק Salentze אשר ב- Saillon. זהו מתאר מאתגר שיכול להתרחש באופן יומיומי.

המתאר: גבר שנפל כשלושה מטרים מתחת למסלול הויה-פראטה נזקק לחילוץ באזור בו אין  נקודת נחיתה עבור המסוק. הצוות צריך לתרגל חילוץ בהרמה באמצעות הציוד הייעודי כמו LEZARD ו-JAG RESCUE KIT.

סטפן מצוות החילוץ מתכונן להגלשה מההליקופטר כדי להגיע לפצוע.

תקשורת וציוד ייעודי מהווים מפתח להצלחה

 מתארים כאלה דורשים לא רק ידע טכני, אלא גם חשיבה מהירה ותקשורת יעילה בין חברי הצוות. מערכת ה-LEZARD שהינה קו חיים ייעודי לחילוצים, וערכת ה-JAG לחילוץ הינם שני הכלים שעליהם הסתמכו המחלצים על מנת לבצע חילוץ Pickoff (חילוץ בו המחלץ גולש אל הפצוע, מעביר אותו למערכת החילוץ ומנתק אותו מהמיקום בו הוא נמצא לטובת הרמה אל המסוק) ולחלץ את הפצוע בבטיחות.
תחזוקה נכונה ואימונים קבועים עם הציוד הנ״ל הינם הכרחיים להבטחת שימוש יעיל בסיטואציות קריטיות.

באתר החילוץ, ערכת החילוץ JAG מותקנת במהירות על מנת לבצע חילוץ pickoff ולנתק את הפצוע בבטיחות.

 

צפו בסרטון החילוץ:


השאירו תגובה

שימו לב, תגובות עוברות אישור לפני פרסומן.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.